Trwa wielka debata: otwierać czy nie otwierać? Duża część naszego społeczeństwa jest obecnie nadal objęta zakazem wychodzenia z domu. Jednakże, rząd i przedsiębiorstwa zmagają się z zachowaniem równowagi między bezpieczeństwem publicznym, zdrowiem psychicznym i rentownością. Najtrudniejsze jest to, że nie ma żadnej właściwej odpowiedzi. Nikt nie wie, jak ta równowaga powinna wyglądać, ale jest wiele opinii na ten temat, które prowadzą do bardzo emocjonalnych dyskusji.
Dyskusje te toczą się w prasie, na portalach społecznościowych, w wirtualnych salach posiedzeń i wokół wielu domowych stołów. Wielu ludzi stało się samozwańczymi ekspertami w dziedzinie COVID-19. Widziałem nawet, jak psychiatra sądowy autorytatywnie wypowiadał się na tematy z zakresu epidemiologii, posuwając się nawet do stwierdzenia, że wirus nie istnieje. Bez względu na to, w co wierzysz, w rzeczywistości nie ma jednolitego stanowiska w tej sprawie, a to wywołuje niepewność i niepokój, która prowadzi do tego, że nie wiemy jaką decyzję podjąć.
Z biznesowego punktu widzenia, losy wielu z nas zależą od tego, kiedy będziemy mogli ponownie się otworzyć. Podczas gdy rządy debatują na ten temat, przedsiębiorstwa muszą nadal funkcjonować, iść dalej. . . w dół bardzo mrocznej drogi. Niektóre firmy, które znalazły się w samym epicentrum pandemii (branża telekonferencyjna, farmacja itp.) będą musiały zacząć planować, jak odnajdą się w nowej, normalnej sytuacji, gdy popyt pandemiczny zacznie się zmniejszać. Inne przedsiębiorstwa, które utknęły na peryferiach, mając nadzieję na przetrwanie spowolnienia gospodarczego, starają się planować przyszłość, w której mogą pozostać rentowne. Oba rodzaje firm stawiają na przyszłość, której nikt nie jest pewien. Więc co robić?
Wcześniejsze planowanie
Jedyną rzeczą, której możemy być absolutnie pewni, jest to, że nie możemy przewidzieć przyszłości. Dlatego, jeśli planujemy przyszłość, plany te powinny być warunkowe. Załóżmy na przykład, że kupujesz materiały od dostawcy, który nie otworzył jeszcze ponownie swojej siedziby i wyznaczył Ci niepewny termin dostawy na późne lato. Twoja umowa powinna zatem zawierać zapisy na wypadek sytuacji awaryjnych. Chociaż może być to kuszące, aby umowa była bezwzględna i zawierała kary na okoliczność niedostarczenia towaru, może to prowadzić tylko do konfliktu i większych niepokojów w późniejszym terminie. Zamiast tego, aby uniknąć sporów w przyszłości, należy już teraz tworzyć plan na sytuację awaryjne.
Bądź bardziej elastyczny
Im bardziej jesteśmy sztywni, tym mniej opcji będzie dla nas dostępnych. Wykwalifikowani negocjatorzy są z natury dość elastyczni, ale w tym środowisku bycie elastycznym jest prawie koniecznością, jeśli chodzi o realizację większości umów. Przez elastyczność rozumiem bycie bardziej przystosowanym do pomysłów innych ludzi! W czasach hiper-niepewności, prawie niemożliwe jest uzyskanie wszystkich odpowiedzi. Mimo to, wielu z nas próbuje je uzyskać. Jeśli potrafisz otworzyć się na cudze opinie i sposoby myślenia, otworzysz się na cały świat możliwości.
Obstaw zakład
Kiedy masz do czynienia z kimś, kto patrzy na przyszłość z zupełnie innego punktu widzenia niż Ty, nie wdawaj się w bezsensowną debatę o tym, kto ma rację, a kto nie. Raczej obstaw zakład. To sprowadza się do wymiany poglądów. Wymaga to połączenia zaplanowanych wcześniej sytuacji awaryjnych i większej elastyczności, co w rezultacie może brzmieć tak: "Jeśli zgodzisz się zrobić to, co chcę, jeśli ja mam rację, to zgodzę się zrobić to, co chcesz, jeśli Ty masz rację". To pewny sposób na zapobiegnięcie niepotrzebnej kłótni.
Podczas gdy nadal zmagamy się z trudnym pytaniem - otwierać czy nie otwierać? - pamiętajmy, że w pewnym momencie na to pytanie zostanie udzielona odpowiedź. W międzyczasie, szukajmy sposobów, aby omijać konflikty i znaleźć swoją najlepszą drogę naprzód. Zostańcie zdrowi. Bądźcie bezpieczni.
Potrzebujesz pomocy w znalezieniu najlepszej drogi dla siebie i swojego biznesu? Jeśli chodzi o przyszłość, pozwól nam pomóc Ci zwiększyć swoje szanse. Bazując na 45-letnim doświadczeniu w rzeczywistych negocjacjach, pomożemy Ci w uzyskaniu lepszych ofert, zaoszczędzeniu czasu, stworzeniu wartości dla wszystkich zainteresowanych - nie wspominając już o zachowaniu, a nawet wzmocnieniu relacji. Rozpocznij współpracę z jednym z naszych doradców, aby zapewnić jak najszerszy wgląd w Twoją ofertę.
Porozmawiaj dziś z jednym z naszych ekspertów. Dołącz do jednego z naszych treningów/szkoleń z negocjacji.
Email: info.scotwork@scotwork.pl,